♥Nathalie♥

Alla inlägg under februari 2013

Av Nathalie - 11 februari 2013 19:45

Imorgon ska jag och Lillian gymma. Härligt!

Jag ska upp tidigt,  Äta en bra frukost och sedan bege mig till gymmet. Efter det ska vi hem till mig och chilla. 


Jag tog bort min Instagram igår och jag funderar också på att ta bort min Facebook. Vid ett tillfälle ifrågasatte jag bloggen men oroa er inte, jag kommer inte att ta bort bloggen. Jag tror att detta beror på att jag blivit lite mer eftertänksam när det gäller vad jag gör på internet och hur riskabelt det är att till exempel lägga upp en bild på sig själv. Jag att fått panik när jag tänkt på hur mycket skit jag lagt upp och vad jag gjort. Jag känner verkligen att jag bara vill ta bort allt. Det är liksom hemskt för det finns youtube-videos på mig och kompisar sen förr i tiden då vi var mindre och jag har ingen aning om hur jag ska kunna få bort dom eftersom att jag inte vet om något lösenord till kontona som lade upp dom. Skulle det vara löjligt om jag sökte upp de personena och bad dom ta bort allt? Tänk om dom inte har någon aning om inloggningsuppgifterna med mera. Tänk alla bilder som jag har laddat upp på mig och kompisar som fortfarande finns kvar även om jag tryckt på "ta bort". Dom döljs bara från min åsyn men dom finns fortfarande där. 

Det jag menar är bara att man måste tänka sig för innan man gör något på internet för det finns alltid konsekvenser. 

Keep this in mind att varje liten bild du lägger upp på Facebook kommer ALLTID tillhöra dom. Det spelar ingen roll om tar bort den för den finns ALLTID där och dom kommer ALLTID att ha tillgång till den.


Så... Nu har jag skrivit av mig en del i alla fall. Det finns så mycket mer att skriva om och ibland känns det som att det är för personligt för att skrivas om på bloggen men det är skönt, att dela med sig av sina tankar ibland faktiskt.


Var försiktiga och ta hand om er. 

Av Nathalie - 11 februari 2013 19:30

Är hon inte bara helt underbar?

Låt från 2007, Me like.



Av Nathalie - 10 februari 2013 22:04

 

Läppstift är riktigt snyggt och enligt mig kan det användas på både fest och till vardags.

Men hur får man det att se bra ut? Man vill ju inte ha det utkletat runt hela munnen!


1. Se till att dina läppar är återfuktade och mjuka. Om du lider av torra läppar så kan använda ett läppbalsam eller en läppscrub för att få bort eventuella hudflagor.

2. Välj ett läppstift som är krämigt och lätt att arbeta med. Billiga varianter kan ofta vara torra och därför svårarbetade.  Se också till att läppstiftet är väl pigmenterat, Vi vill ju ha färg!

3. Börja med att konturera dina läppar med en läppenna som är i samma färg som läppstiftet. På detta viset får du en snyggare form på läpparna och läppstifet stannar på plats utan att smetas ut. Om du inte vet hur du ska använda en läppenna så finns det många Youtube-videos som kan ge dig bra instruktioner.

4. Applicera läppstiftet med hjälp av en läppborste. Dra med borsten på läppstifet och sen börjar du bara fylla i "mallen" du gjort med pennan. Du lär behöva att upprepa att dra med borsten på läppstifet några gånger tills du målat hela läpparna.

5. Avsluta det hela med ett matchande läppglans så det blir lite glans eller så kan du behålla det matt och lätt applicera ett ofärgat läppbalsam.

6. Om det nödvändigtvis behövs så kan du ta en krämig concealer och en concealer borste och fixa till formen på läpparna lite extra och dölja eventuellt utsmet av läppstift/läppenna/läppglans.


 


Av Nathalie - 10 februari 2013 16:20

Just nu sitter jag och äter Brago kex och kollar på Dexter. Seriously, vem köper ett ekonomi-pack med Brago kex? Min pappa är konstig men dom smakar ganska gott så det är helt okej.



Av Nathalie - 9 februari 2013 16:59

Happy Lördags-mys Everybody.

 

Av Nathalie - 8 februari 2013 18:02

Säg inte nej till kavajen. Jag har verkligen använt min kavaj jättemycket, Jag tycker verkligen att den är snygg och den liksom gör vilken outfit som helst lite extra "Fancy" så den är verkligen en favorit i min garderob. 

En svart kavaj kan det aldrig gå fel med. Köp din första svarta kavaj nu om du inte redan har en. Du som redan har en är awesome och modeveten som attan! 

H&M har en del riktigt snygga kavajer till bra priser just nu. Några favoriter är...


 


Matcha enkelt med ett rött eller rosa läppstift... Dessa är från märket Viva La Diva och dom finns på till exmpel Åhlens för 60 kr st.

By the way, Vill ni ha en läppstift-guide på de perfekt målade läpparna? 


 

Av Nathalie - 8 februari 2013 17:39

Jag är superglad och jag typ halvt dansar till Beyoncé för jag hämtade ut mina glasögon från märket "Emporio Armani" idag och jag har på mig dom just nu. Det är läsglasögon så dom kommer bland annat behövas flitigt när jag är på datorn. Jag märker verkligen skillnaden ibland för innan när jag låg i min säng utan glasögon och så kollade jag på en hårspraysburk som stod lite längre bort, då var den suddig och oklar men sen tog jag på mig mina glasögon och då såg jag allt jätteklart och detaljerat! Underbart.

Är ni sugna på lite smaskiga glasögonsbilder? Klart ni ska få de...

Det kommer fler en annan gång men just nu har jag inte lust att ta massa glasögonbilder liksom för det är ju helg!

Jag ska kolla på Dexter nu.


Hugs & Kisses!


    

Av Nathalie - 6 februari 2013 19:32

Det är så himla mycket som händer i skolan. Jag har prov och läxförhör, Förberedelser inför prao och jag har prov som jag ska göra om och redovisningar som inte gjorts. Jag har ju lov nästa vecka och sedan 2 veckors prao vilket är väldigt chill men jag orkar inte med allt i skolan just nu. Det är för mycket!


Jag känner mig så inspirationslös när det gäller bloggen.


Jag vill kolla på skräckfilmen "The human centipede".


Jag är confused.


Jag vill göra något kul.


Jag vill lära känna folk.



Ovido - Quiz & Flashcards