♥Nathalie♥

Alla inlägg under december 2012

Av Nathalie - 31 december 2012 13:46

Gott nytt år mina älskade läsare! 

Av Nathalie - 30 december 2012 19:30

Jag kommer fira nyår hemma med familjen och det är inte alls kul så jag tänker inte lägger ner särskilt mycket tid på att göra iordning mig. Hade det inte varit för att man alltid ska se lite "Fancy" ut på nyårsafton så skulle jag helt seriöst haft på mig ett par mjukisbyxor och en hoodtröja men jag antar väl att det blir ett par svarta jeans och en stickad tröja istället. Anyways så kan jag ju passa på att berätta att jag snart ska få en ny mobil och att jag är jätteglad för det för I can't live without a phone no more. Till er som undrar vad för slags mobil det blir så blir det en Samsung galaxy s2 för att Iphone är så mainstream.

Jag är väl medveten om att jag använt mycket "Engelska uttryck" i detta blogginlägget but I can't help it.

            

Av Nathalie - 27 december 2012 18:07


Detta är min dröm-outfit på nyår... 

En plommonfärgad skjorta från H&M, Ett par svarta jeans från märket Dr. Denim, Ett par sjukt snygga kilklackar från H&M och en clutch-väska i ungefär samma material som skorna. 

Många väljer att bära klänningar på nyårsafton men jag satsar hellre på en snygg skjorta som man kan använda till vardags också och ett par snygga skor. Ett par svarta jeans äger man oftast redan och clutchen är inget måste. Skjortan och skorna kostar tillsammans endast 450 kr. och båda två kan du använda till fler tillfällen. Sen finns det folk som istället lägger en tusenlapp på en glammig klänning som kommer användas riktigt sällan. Tänk smart!

Denna outfiten matchas enkelt med silversmycken.



   

Av Nathalie - 20 december 2012 22:35




Jag hittade denna bilden på Facebook och jag måste bara säga att detta är en jättebra idé!

Jag tänker faktiskt göra detta. Jag ska ta en gammal glasburk och tvätta rent den ordentligt, Ta bort etiketter osv. Sen ska jag köpa några fina dekorationer som jag sedan ska limma fast på burken så att den blir fin. Så varje gång det händer något roligt eller något speciellt så ska jag skriva ner det på en lapp och lägga ner det i den burken. På nyårsafton 2014 ska jag öppna burken och läsa alla bra saker som har hänt under året 2013. 


 

Av Nathalie - 17 december 2012 21:22

Riktigt fin låt. Skriven av Ed Sheeran & framförs av killarna i One Direction. 

-Ge den en chans...


Av Nathalie - 16 december 2012 20:53

Här kommer jag med ett tips för torra vinterläppar. Många får torra läppar som flagnar under vintern och jag har ett jättebra tips till er. Det är jättenkelt att göra sin egna läppscrub och man behöver bara två ingredienser. 

Du behöver; Strösocker och honung.

1. Lägg i en tesked honung i en liten skål. 

2. Tillsätt en halv tesked socker till skålen och rör om.

3. Applicera blandningen på dina läppar med hjälp av dina fingrar. Strösockret gör de till en scrub som scrubar bort gammal hud från läpparna.

4. När du gjort åt allt genom att gång på gång scruba dina läppar med blandningen och väntat tills det gått in i huden (Eller så kan du helt enkelt bara skölja av det.)  kan du avsluta med att smörja in dina läppar med ditt favorit-läppbalsam.

Honung fungerar som en slags återfuktande kräm och gör läpparna härligt återfuktade och fräscha.


 


Av Nathalie - 15 december 2012 23:18

Jag fullständigt älskar Nicki Minaj's musik! Jag tror att jag redan vågar kalla mig själv för ett Nicki Minaj-fans eller ett BARBZ som det också kallas.


 

Av Nathalie - 13 december 2012 15:25

Igår åt jag för första gången American Pancakes. Jag och Felicia bestämde oss för att slänga ihop en smet och se om det blev bra. Jag gjorde också en hemmagjord chokladsås som vi sedan ringlade över våra ovanligt goda pancakes. Det var superenkelt!


Recept på American Pancakes:

  • 3 1/2 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 1/2 tsk salt
  • 2 msk strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 2 msk smör
  • 2 1/2 dl mjölk
  • 1 ägg

1. Blanda vetemjöl, bakpulver, salt, strösocker och vaniljsocker i en bunke.

2. Smält smör och blanda ihop det med mjölk och ägg. Rör sedan ner blandingen i bunken med de torra ingredienserna. 

3. Häll ungefär ett halvt decilitermått i en medelvarm stekpanna med smör i.


Recept på chokladsås:

  • 25 g smör
  • 0,75 dl mjölk
  • 0,5 dl strösocker
  • 1 msk kakao
  • 1 msk vaniljsocker

1. Smällt smöret i en kastrull och rör ner resten av ingredienserna.

2. Låt koka i 5-10 minuter så att såsen blir slät.


         

Ovido - Quiz & Flashcards