♥Nathalie♥

Alla inlägg under september 2012

Av Nathalie - 28 september 2012 21:02

Godkväll! Just nu sitter jag ensam vaken eftersom att min lillasyster och mamma tydligen var så trötta så att dom behövde läggs dig redan nu. Jag hatar att vara ensam men då får man ju ha datorn och tvn som sälskap istället. Egentligen har jag inget vettigt att blogga om så jag får väl försöka trycka fram ett mode-inlägg också så det blir av lite här på bloggen!


Helgen kommer bli lung och jag kommer nog som mest umgås med familjen. Vi har en höstmarknad i våran lilla stad denna helgen och jag som älskar marknader ska dit utan tvekan.


På Tisdag fyller Lillian år, Eller som hon egentligen heter... Nathalie. Det är en lång historia bakom varför jag kallar henne Lillian men det har satt sina spår sen barndomen och nu är jag mer eller mindre van att kalla henne för Lillian. Och för er som inte vet vem hon är så är hon en utav mina bästa vänner! Jag har lite små funderingar om vad som ska köpas till henne i födelsedagspresent och än sålänge så tycker jag att det verkar bra.


 

   

Av Nathalie - 24 september 2012 15:01

Hej! Igår var det ju premiär för "Williams lista". Jag och Felicia hade det riktigt mysigt med glass,nybakta bullar och massa annat gott fast man blev ju lite besviken då avsnittet bara var på 8 minuter. Längtar till nästa Söndag för då kommer del 2!  


Jag har träffat på lite mer negativa kommentarer här på bloggen och jag vill bara säga att jag är rätt tacksam för att ni skriver vad ni tycker. Jag blir ju inte ledsen eller så, Jag lär mig något av det istället. Tillxempel så var det en som tyckte att jag hade gjort en så kallad "Dålig ressension" av One Dircetion's låt och vet ni, Det är helt rätt! Jag borde tänkt mig för innan jag skrev mitt missnöje med deras nya låt. Sen vill jag också att ni som kommenterar vet att jag svarar på alla kommentarer!


Puss och kram.

 

 


 

Av Nathalie - 23 september 2012 17:13

 

 

Av Nathalie - 21 september 2012 20:57

 

Jag funderar på att köpa mig en ny parfym snart, Denna gången är det inte bara för att jag vill ha, Jag är faktiskt i behov av en ny! Alla mina parfymer har en slags "party-doft" i sig och enligt mig så passar inte det så bra till vardags. Fast jag har två som luktar lite mer lungnare (Calvin Klein, "Euophoria blossom" och JLO, "Sunkissed glow")

fast dom använder jag helst inte så ofta eftersom att det är två av mina absoluta favoriter.


Jag vill ha en parfym som ger ett intryck av sött och romantisk men det får inte vara för sött för då påminner det mig om en billig fruktparfym man köpte när man var liten. Jag har funderat lite på en parfym som heter "Skin" av CLEAR men det är lite mer åt det "vuxna hållet", Den doften passar inte till en tonåring i vardagen liksom. Sen så finns det en parfym av märket vera wang som heter "Princess" och den är jag också rätt intresserad av men den finns typ inte i Sverige så det blir ju lite jobbigt då.

Jag behöver er hjälp! Kom med förslag.


   



Av Nathalie - 21 september 2012 19:45

SO RAISE A CRISP, CREAMY, HAZELNUTTY BAR OF YOUR OWN.

RAISE THE BAR WITH BUENO!

 

- Äter en såndär bueno nu, Den är god. Första tuggan så försökte jag göra så som dom gör i reklamfilmen... Äta den på ett riktigt överdrivet passionerat sett och jag måste säga att det smakade mycket godare då.

 

Happy fredagsmys everybody!

 

 

Av Nathalie - 20 september 2012 15:16

 

GinaTricots lurviga tröjor! Finns i massor av fina färger, dock inte höstens. Svart och mörkblå går bra men jag skulle vilja att dom fanns i mörkgrön och vinrött också. Pastellfärger är enligt mig helt fel just nu.

H&M har också kommit ut med en kollektion lurviga tröjor och dom är helt rätt inne på färger, jag älskar det lila och turkosa!


Dessa tröjor är liksom i ett lite annurlunda tyg, Dom är stickade i ett lurvigt garn iaf... vet inte riktigt vad det kallas men dom är riktigt snygga!

Jag tycker verkligen att alla ska prova på något nytt i klädväg nu under hösten, Köp dig en lurv-tröja och ett par skinnbyxor. Det är verkligen inne att blanda hårt och mjukt material!


Dom här tröjorna är från H&M och kostar 199 kr st.



Och dom här är från GinaTricot. Dom kostar 249 kr st.

   

 


Av Nathalie - 19 september 2012 22:12

 

Du vaknar upp en helt vanlig morgon och ser dig i spegeln, Du har en "bad hair day" idag. Du borstar ut håret så gott du kan och tar till med alla småmetoder men inget fungerar, det ser ändå helt konstigt ut. Detta händer alla någon gång och det är riktigt jobbigt!, särskilt om man ska till skolan eller har bråttom någon annan stans. Nu ska jag ge lite tips...


Ditt hår har helt plötsigt bestämmt sig för att bli "fett".Snabba lösningar på detta är.. Spraya torrschampoo på dom ställen som det är mest fett, På mig brukar det vara själva "kronan" av håret, alltså mitt på huvudet och vid bakhuvudet. Låt det  torka en stund och borsta sedan lätt ut det. Sätt upp håret i en tofs och så är det klart!


Du vaknar och ser dig i spegeln, Ditt hår är ojämnt, frissigt och konstigt format. Du har inte tid att fixa håret med hårspray, plattång,locktång. Sätt upp håret bara, Jag tycker personligen att det är snyggt med en slarvigt tofs eller bulle, Det blir liksom bäst resultat dom dagar håret är ur sin balans.


1. Batiste dry schampoo cherry. Ett dry schampoo som luktar körsbär! Finns på Kicks för 69 kr.

2. Proffs dry schampoo. Min favorit! fungerar riktigt bra. Finns på Kicks för 49 kr.

3. Hair donut. Med denna är det enkelt att få till en perfekt bulle! Finns på H&M för 29 kr.

4. 10-pack hårsnoddar. Kommer alltid till användning! Finns på H&M för 19 kr.




  

 

Av Nathalie - 18 september 2012 18:49


 


Ovido - Quiz & Flashcards