♥Nathalie♥

Alla inlägg under februari 2013

Av Nathalie - 27 februari 2013 19:11

HAHAHAHAHA! Alla som har sett filmen "Mean Girls" som by the way är en klassiker bland tjejer skrattar nog sönder åt denna bilden. Denna hunden liknar verkligen Regina's mamma i just den scenen. 

 

 

Av Nathalie - 27 februari 2013 10:07

Av Nathalie - 25 februari 2013 17:44

Holy cow! Denna veckan ska jag praoa som servitris och jag trodde inte att det skulle vara speciellt svårt. Jag menar, Man ska ju bara ta beställningar,Servera och städa bort efter gästerna samt lite andra småsaker men jag hade fel. Jag skulle alltså ta min första beställning och när jag skulle skriva upp vad gästerna ville ha att äta så fungerade inte pennan och det blev värsta akward moment där. Efter det så försökte jag mig på några fler beställningar men vid den tidpunkten hade jag utvecklat någon slags rädsla för restaurang-gäster? Så jag sa till en utav servitriserna som "tog hand om mig" att jag inte ville ta fler beställningar idag men att jag kunde göra det andra som att hälla upp dricka och ta bort från gästerna när dom var klara. Jag förstår liksom inte varför jag blev så nervös över det hela, Det är ju inte liksom svårt att vara trevlig och fråga vad som önskas,right? Jag hoppas verkligen att jag kan ta fler beställningar imorgon utan att bli nervös!


Nu ska jag plugga.. Yeah jag har lite läxor efter mig som jag är supposed to att göra innan skolan börjar igen. 


 

Av Nathalie - 22 februari 2013 22:35

Jag var och provade kläder med Mathilda som jag praoar tillsammans med efter jobbet idag. Först och främst blev jag helt förälskad i en supercool tröja med en katt på som finns på H&M så den har jag  redan bestämt mig för att köpa nästa helg då jag får min månadspeng. Sen gick vi vidare till Gina Tricot då Mathilda ville visa mig en snygg millitär-jacka som hon sett där förut. Jag tyckte att modellen var snygg fast mönstret tilltalade mig inte riktigt för än jag upptäckte att det fanns en annan variant av jackan som var helt millitärgrön. Jag blev kär! Dock är den ganska dyr men seriously.. I just gotta have it! Så dom två plaggen har jag bestämt mig för att köpa, Sen tror jag att jag ska hålla i mina pengar för det blir inte mycket över efter att jag köpt dom två och jag vill gärna kunna göra lite spontana grejer som att gå på bio någon kväll eller kanske bara bestämma mig för att köpa en Ben&Jerry påväg hem någon dag, That's why! Fast helt ärligt så kommer jag nog köpa något mer.. Jag är ju lite av en shopaholic som tror att jag kan ha kontroll över läget men så fort jag ser en söt tröja eller ett nagellack i en chic färg så måste jag ju såklart köpa den.

 

Isn't it lovely, Isn't wonderful? 

 

Av Nathalie - 20 februari 2013 19:02

Jag ryser och nästan gråter när jag lyssnar på denna låten av Beyoncé. Den är så himla känslosam och stark.

Hon har en helt underbar sångröst och alla vet ju att jag älskar hennes musik. Fy farao vad duktig hon är!

 

Videon har inte en jättebra ljudkvalité enligt mig så om du verkligen vill njuta av denna låten så borde du lyssna på den på Spotify istället.




Av Nathalie - 18 februari 2013 21:49

Sorry för dålig uppdatering här på bloggen men jag har spenderat helgen med familjen och bara tagit det lugnt. Ingen dator, Ingen stress bara tagit det lugnt. Däremot kom stressen igår kväll då det faktiskt slog mig att jag skulle prao de två kommande veckorna på en restaurang. På bussen dit var jag faktiskt nervös,spänd och orolig inför vad jag skulle mötas av när jag kom dit. 

Trots att det var min första dag någonsin i köket på en restaurang så sattes det höga krav på mig och runt lunch blev det väldigt stressigt. Dagen gick fort och när jag kom hem var jag jättetrött! Om du är den som inte gillar att ta dig ann utmaningar och inte tål att få kritik, Arbeta inte inom restaurang-branchen. Jag är sådan, Lite mesig så detta jobbet passar tyvärr inte mig men det är kul att få lära sig nya saker inom matlagning, Dessutom tror jag att man blir starkare psykiskt sätt då man måste prestera sitt bästa under de mest stressande situationer. Taggad inför att sova, Mindre taggad inför morgondagen...

Av Nathalie - 14 februari 2013 11:57

GLAD ALLA HJÄRTANS DAG! 

 

Om du som jag är ensam idag, Kolla på en bra kärleks film och bli avundsjuk på alla fina par i filmen.

Om du inte vet vilken film du ska kolla på, Googla bara  på "kärleksfilmer" så löser det sig.


 

Av Nathalie - 13 februari 2013 21:21

Hej mina underbara läsare!

Igår var jag ju som sagt och gymmade med Lillian. I början var det ganska jobbigt eftersom att jag jättesällan tränar men efter ett tag släppte det och jag var bara glad över att vara där. Lillian hjälpte mig verkligen med att komma igång och hon satte den där lilla pressen på mig som man behöver för att ge sitt allt på ett gym. Tack för allt vännen!


Imorgon är det alla hjärtans-dag (A.K.A FOREVER ALONE-DAY) och det är en utav mina absoluta favorithögtider. Kärlek liksom! Om jag ska vara helt ärlig nu så kommer jag att spendera dagen med mig själv och någon kärleksfilm men det kommer såklart bli lite mys med familjen också. Jag ska nog baka något till min pappa och fixa några alla hjärtans dag-kort till min mamma och min lillasyster samt skicka gulliga sms till alla mina vänner. Hahaha, det är sånt jag gör på sådana dagar.

Jag ska också klä mig i rosa imorgon eftersom att rosa står för kärlek och ömhet, Det passar bra till alla hjärtans dag då alltså. 

 

Nu ska jag kolla på Dexter... Not so charming.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards