♥Nathalie♥

Alla inlägg under augusti 2012

Av Nathalie - 31 augusti 2012 19:40

Hej! Det är såå skönt att det är helg nu och jag tänker fan bara sova,sova,sova! Har varit så trött varje dag så nu är det dags att vila upp sig lite.


Vet ni en konstig sak? Mina högra hand är värtsta kall och fryser medans min vänstra hand är  helt normal. Hahahha, Undra varför! 


Jag har liksom inget att skriva om, Så jag kanske lägger upp ett modeinlägg om en stund. 

Ni får börja komma med förslag om vad modeinläggen ska handla om, Kom igen! Kommentera vad ni vill veta inom mode och skönhet, Annars kan ni ju bara ge mig ett tema som "En outfit för max 500 kr." eller "En party-outfit" osv.


Nu ska jag äta choklad. OM NOM NOM NOM NOM!


 

 

Av Nathalie - 30 augusti 2012 16:44

Btw, Såg precis att jag hade 10 st. "Gillningar" på min blogg. Tack så himla mycket! 

Ni är helt fantastiska.


Och jo, Jag vet att 10 st. inte är så mycket jämnfört med andras bloggar men jag tycker att det är mycket för min blogg. 


Tack,Tack,Tack!  


 

 

Av Nathalie - 30 augusti 2012 16:24

Sitter här och äter min egenlagade "Tortelini med ostsås". GottGott!  

 

Jag gick ju och köpte mig en tröja till skolfotograferingen igår, Jag hade egentligen tänkt mig ett linne men det fick bli en stickad tröja med ett kors på. Jag hade faktiskt kollat in denna tröjan förut men sedan har jag väl glömt bort den eller något sånt. Jag tycker att den är väldigt stilren och snygg, Jag valde den vita modellen med ett svart kors!

Jag ville ju ha en tröja som var helt vanlig, och gärna i svart eller vitt. 


Ska åka till min mamma nu, Vi hörs senare!


  

 



Av Nathalie - 28 augusti 2012 18:47

 


Idag så ska vi snacka om höstskor! Boots, Stövletter, kängor?


Vi kör lyx vs. budget på detta. (Eller ska jag säga "Scorett vs. Skopunkten"?)

Jag lägger upp ett bild-collage på 2 par Kängor,Stövletter & Boots. Det ena paret kostar några hundralappar mer än det andra paret.

 

Detta tycker jag är höstens skor!...




 


 


 

 

Av Nathalie - 28 augusti 2012 17:27

Hej! Förlåt för dålig uppdatering men i helgen så har jag varit rätt upptagen och sen så är det ju massa med läxor och skolan osv.

Men nu tänkte jag bara berätta att jag älskar Marabou's "sensation"-choklad. Va tvungen att gå och köpa mig en efter skolan. Mums!   


På fredag är det skolfotografering. Jag är såklart supertaggad! Men eftersom att jag alltid brukar göra iordning mig så mycket (Locka håret, Mycket smink och nya kläder.) så tänkte jag köra det lite naturellt nu istället. Jag tänkte bara gå och köpa mig en ny tröja och sen ha håret helt vanligt och inte så speciellt mycket smink. Jag vill liksom kunna jämnföra det fotot med mina andra foton som tagits under åren. Som 6'ans då jag lockade håret och använde smink för typ "första gången" i smyg... Och 7'ans då jag hade färgat håret svart. Hahaha!


Letandet efter höst/vinter-skor fortsätter men jag tror jag väljer antingen att par supersöta stövletter från Vagabond eller ett par Johnny Bulls-boots... Vi får se!


Om jag hinner så lägger jag upp ett modeinlägg senare ikväll.


Och ni som följer min blogg...Ni är fantastiska! Jag älskar er.

 

 

 

 

 


Av Nathalie - 24 augusti 2012 16:24

När jag tänker på höst så tänker jag genast på Stora, Mysiga, Stickade tröjor i höstnära färger som mörkrosa, mörklila, gul & mörkgrön. Så inför hösten som kommer så råder jag alla att köpa sig en sånhär tröja, Det kan bli riktigt snyggt om man matchar tröjan med ett par tighta svarta jeans och ett par boots! 


Smink: Jag tycker personligen att det är rätt tid för en kolsvart eyeliner och ett mörkrött läppstift! Om du inte gillar läppstift så kan du ju bara se till att hitta ett läppglans med ett bra färgpigment. Eyeliner är så otroligt fint! Men det krävs träning för att det ska se bra ut... Ställ dig redan framför spegeln redan nu och träna,träna,träna.


Här kommer 2 bild-collage på vad jag tycker passar bäst till hösten. Allt är inspirerat av en bild på höstlöv!


Tröjorna är från GinaTricot och kostar 200 kr st. Jeansen är från GinaTricot och kostar 300 kr. Läppstiftet är från GinaTricot och kostar 50 kr. Eyelinern är från H&M och kostar 40 kr.

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Nathalie - 24 augusti 2012 15:38

Hej på er mina små igelkottar.


Nu är det äntligen helg och jag ska nog träffa lite vänner och så. 


Kanske slänger in ett mode-inlägg senare med fokus på höst-outfits. Ni måste säga till om ni vill att jag ska fortsätta med sånna inlägg eller om jag ska sluta med sånt helt. Jag vill veta eran åsikt!


Har verkligen inget intressant att blogga om just nu menjag kan ju dela med mig av min nya favoritlåt!  



 


Av Nathalie - 22 augusti 2012 16:37

Åh, Nu ska jag gå och beställa mig en pizza! Eftersom att jag bor precis vid en pizzeria och går förbi den varje dag påväg hem från skolan så har jag bara tänkt på "PIZZA PIZZA PIZZA PIZZA" hela tien typ i 2 veckor nu så jag bestämde mig helt enkelt för att nu får det vara nog, Nu ska jag gå och köpa mig en Hawaii, Sätta på någon bra film och bara ÄTA. mums!


Och angående "skräpmat", Imorgon så ska jag och några tjejer från min klass gå och äta på Burger King på Lunchen!

YAAAAY! för god mat två dagar i rad.  

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards