♥Nathalie♥

Alla inlägg under november 2012

Av Nathalie - 28 november 2012 18:08

Åh jag är helt förälskad i en utav Rihannas nya låtar som finns på hennes nya album som kom ut för inte så längesedan.

"Stay" heter låten och den är helt fantastiskt bra. Hon påminner lite om Lana Del Ray fast hon gör det liksom på sitt egna sätt och jag tycker personligen att hon borde göra fler låtar i denna stilen.


Av Nathalie - 24 november 2012 15:47

Idag är det exakt en månad kvar till Julafton och det finns ingen snö ute.

Jag har gjort en lista på vad jag ska ge till folk i julklapp och snart blir det julkappshopping. Själv så önskar jag mig bara pengar så att jag kan spara ihop tillräckligt mycket till en ny mobil och förhoppningsvis får jag lite över så att jag kan julshoppa på mellandagsrean like always också. Apropå shopping så hade Gina Tricot utförsälning på sina alla sina provplagg igår och fick med mig två stycken jättensygga tröjor hem för bara 100 kr. Men det var helt galet där. Folk stressade runt och letade ivrigt efter något passande och varje gång det kom in ett nytt stycke kläder sprang alla och slet åt sig allt möjligt. Det hände till och med att folk knuffades för att få tag på något. Galet var det! Så jag är riktigt glad att jag got my hands on dessa två tröjor. 


Jag kollade runt på lite gamla klipp från filmen "Mean girls" på youtube och hittade scenen då det kommer in en utklädd kille till jultomte i klassrummet och ska dela ut polkagrisstänger som jag tror andra elever på skolan köpt som en gåva till varandra. Då säger tomten såhär " Glen Coco! Four for you Glen Coco. You go Glen Coco." Vem fan döper sitt barn till Glen Coco?  Jag skrattar ihjäl mig varje gång jag tänker på just denna scenen. Hahahhah.. Glen Coco!


   

Av Nathalie - 20 november 2012 19:31

 

Man kan aldrig gå fel med ett par snyggt målade naglar och det finns mängder av färger att välja mellan men i höst tycker jag att det är snyggast med antingen runbinrött, plommonrött, mörklila eller plommonlila. Min favorit just nu är plommonlila och jag tycker att det passar bra till det mesta. Om du behöver hjälp med att välja ett ett riktigt bra nagellack som håller länge så föreslår jag nagellack från märket O.P.I eller Essie. Dessa nagellack är dock lite dyra och kostar över hundralappen men det är nästan totalt värt det om man vill ha något riktigt bra! Annars finns det ju de "meddelmåttiga" nagellacken från Depend som bara kostar 25 kr. st. på de flesta ställen. Sen har jag hört att det har kommit ett nytt nagellack från märket Trind som tydligen ska vårda naglarna sammtidigt som man har dom tjusigt målade. Priset på dom vet jag inget om än.

Av Nathalie - 19 november 2012 20:02

Helt ärligt... Det tog 1,5 timma för mig att räkna klart ett arbetsblad med enkla ekvationer. Så smart är jag!

Anledningen till att jag tvingat mig själv att räkna matte är för att jag har matteprov i skolan imorgon och jag fattar inte ens hälften av vad jag ska kunna tills imorgon för att få godkänt på provet men som vanligt får jag bara hoppas på det bästa, Vilket skulle innebära att jag från ingenstans blev värsta mattematikern som kunde allt på provet utan ett minsta problem.

Keep on dreamin'


Men missförstå mig inte nu. Jag är absolut ingen dumjävel som inte förstår någonting. Min hjärna är bara inte tillför att lösa matteproblem eller tänka logiskt, Istället har jag lätt för att lära mig språk och jag har känsla för att skriva bra texter.



 

Av Nathalie - 18 november 2012 17:13

Idag har jag köpt de bästa jeansen i hela världshistorien någonsin. 


 

Av Nathalie - 15 november 2012 19:43

Jag måste bara berätta om en sak som hände på Facebook nyss.

(For those who actually don't give a shit about it... There's an exit.)  

Jag såg att bloggaren Kissie hade lagt upp en ny bild på sig själv på sin Facebook-sida och jag klickade genast in på bilden så att jag kunde läsa kommentarerna. Jag märkte då att många tjatade om hennes rumpa och då tänkte jag att "Ja, vist att bloggare som hon får både negativa och posetiva kommentarer men att hålla på och tjata om hennes rumpa hela tiden är väl ända lite för mycket?" Så jag skrev då en kommentar som löd såhär; "Men vafan. Låt hennes rumpa va!" och 20 minuter där efter blev jag stolt medveten om att 5 st. personer har gillat min kommentar och det känns bra för liksom... Någon måste ju försvara stackars Kissie. 


Hahaha nu är ju jag inte så värst seriös men ni fattar vad jag menar! 


 



Av Nathalie - 14 november 2012 17:20

Tjenare mannen. 


Jag stör mig så grovt på att jag inte har någon mobil. Tänk vad beroende man är utav en mobil! Jag har just haft världens konversation med min pappa om en ny mobil och det verkar som om jag kan bli lovad en till Jul. Sålänge ska jag se om jag kan låna en gammal Sony Ericsson av min bästa vän. 


Ah men nä det var väl inte mycket mer jag hade att säga.


Puss


 

Av Nathalie - 13 november 2012 18:13

Just nu sitter jag som vanligt och äter lite Apelsinchoklad-glass. Det går nästan inte att förklara min kärlek till denna underbart goda glass. Jag har ingen mobil längre, Den gick sönder. Jag hade den i min väska och så tappade jag min väska i marken av ren klumpighet och när jag väl skulle kolla vad klockan var så såg jag att skärmen hade en stor spricka i sig och att det inte fungerade att trycka på den. Alltså var den sönder. 

Kommer ni ihåg serien "Andra Avenyn" som gick på tv för några år sedan? Jag kollade alltid på den med min mamma och nu kände jag bara att jag vill kolla på den igen för den var ju helt ärligt en utav de bästa serier som någonsin sänts. Min dator är nu förtiden jävligt långsam så jag kan nästan gissa på att det kommer ta åtminstonde en timma till för att ladda ner första säsongen. Sålänge ska jag äta mer glass och träna på denna veckans Engelska-glosor.

Puss

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards