♥Nathalie♥

Alla inlägg under maj 2012

Av Nathalie - 31 maj 2012 18:10

Tänka sig. Imorgon är det redan Juni! och Om en vecka så är det sommarlov. Tiden går fort! Det är liksom nu som man börjar tänka på detaljer till outfiten på skolavslutningen. Klänningen är redan köpt för längeseeedan men skorna då?, Smyckena!,Frisyren?,Sminket!? Jag hade ju faktiskt tänkt att köpa ett par stilrena svarta pumps men det känns så himla onödigt. Jag kommer ju sällan använda dom så jag kör på ett par hederliga ballerina-skor.  Och sminket.. Jaa då vill jag ge mig själv en utmaning!,Ska titta runt lite på youtube efter en inte allt för svart "Smokey eyes"-look!

Och imorgon kommer Izabelle hem till mig en stund, Vi ska baka äppel-paj och ha det mysigt!    

Här en bild på mig idag och en bild på mina sockersöta strumpor och mina favorit-jeans! (Vet inte varför jag tycker så men just mina gråa strumpor med vita små hjärtan på är enligt mig så otroligt söta!)

  

  

Av Nathalie - 30 maj 2012 22:10

Ja, Herregud vad mycket jag har haft att göra! Redovisning om Kristendomen imorgon, Och Franska glosor hit och dit. Längtar till nästa vecka, det är sista veckan i skolan innan sommarlovet vilket betyder att vi inte kommer behöva göra något särskilt arbete på lektionerna och inte heller några läxor. HÄRLIGT!  

När jag kom hem idag så bestämde jag mig för att göra lite varm choklad. Jag gör alltid min egna eftersom att det smakar så mycket bättre än "O'boy". Det ända jag saknade i chokladen var ett berg av grädde och små mini-marshmallows, Då hade det varit perfekt! 

Förlåt för det mycket korta och ointressanta inlägget men måste gå och lägga mig nu för annars orkar jag inte gå upp på morgonen. Vill ni läsa något mer intressant och lite längre blogginlägg så klicka HÄR. Det är en länk till min kompis Izabelle's blogg. 

Jag vet att ni älskar min häst-kopp...

 

 

      

Av Nathalie - 28 maj 2012 21:12

Jaa, Idag åkte jag hem till min underbara vän Izabelle, Efter skolan och vi hade faktiskt jättekul men eftersom att bussarna inte går så ofta där hon bor så var jag tvungen att åka hem redan vid 6. 

Men sen jag kom hem har jag bara försökt fixa mina ögonbryn, Jag har ju varit medveten om att dom ser helt olika ut men först nu har jag faktiskt börjat bry mig. Det måste hänt någon gång att jag råkat rycka bort en hel del ögonbryn när jag skulle småfixa lite. Börjar också bli orolig för det har inte växt ut något på länge... det är bara en kal fläck!  

Jag har gått efter instruktioner på datorn, Följt sträck som jag market, Målat med ögonbrynspenna och använt ögonbrynsborste med brun ögonskugga men INGET har blivit bra så jag har en plan... Imorgon ska jag försiktigt fylla i ögonbrynet med färg och sen måla lite på den kala fläcken och så får jag leva med det hela skoldagen och efter skolan så drar jag till stan. Jag ska köpa ögonbrynsmallar och kanske en ny ögonbrynsskugga. Om det ger bra resultat så ska jag satsa på att köpa en bra produkt som snabbt ökar växten på ögonbrynet så jag kan få fylliga och fina ögonbryn som jag sedan kan styla som om dom vore orrörda. Perfekt! Men sen gäller det att hitta en bra mall också, Många föredrar tunna ögonbrynsformer men som många kanske vet så är ju vårens trend att ha fylligare och en typ av tjockare ögonbryn. Vi får se...

Jag har iaf hittat min drömprodukt!... Too Faced's eyebrow kit! Saken är bara den att den kostar så otroligt mycket.

  

Ögonbryn som jag skulle döda för är den kända bloggaren Kenza's ögonbryn!, Dom är helt perfekta.

- Bilden är lånad från hennes blogg, Då hon skrev ett inlägg om hennes ögonbryn.

 





   






Av Nathalie - 26 maj 2012 19:19

Hej! Idag gick jag ju och shoppade lite. Det jag hade tänkt att köpa var ju som sagt ett linne och ett par shorts men jag hittade verkligen inga shorts som satt bra på mig. Sen hittade jag heller inget inntresant linne. Men så föll mina ögon på en jättefin klänning. Efter det gick jag till EspressoHouse, och där köpte jag mig en iskall mango-smoothie och en naturell-yoghurt med honung och müsli!  Jag satt där ett tag och chillade men sen helt plösltigt drabbades jag av en hemsk migrän attack. Jag gick hem och huvudet bara bankade och bankade, Men nu har jag vilat en stund och det känns faktiskt lite bättre.

Senare ikväll blir det av att titta på "Eurovision Songcontest"!  

  

       

Av Nathalie - 25 maj 2012 15:30

Ojoj, Vad det är varmt idag! Fast jag kanske bara tycker det för att jag hade på mig en svart t-shirt just idag.

Anyway så ska jag packa och fixa mig lite innan jag drar hem till mamma och senare på eftermiddagen ska Jag och och en del av familjen ut och äta lite, Men jag har inte så stor lust att trycka i mig massa mat nu när det är så varmt ute så jag nöjer mig nog med något litet! 


Och jag är ju inte världens bästa på att uppdatera bloggen på helgerna, det vet ni men jag ska försöka så gott jag kan!

 

         

Av Nathalie - 24 maj 2012 21:32

Godkväll! Ja, Nu är jag stolt över mig själv för jag har minsann skrivit klart alla jobbiga inlämningar så dom är klara för inlämmning och jag är också jättenöjd med min insatts på dom 2 stora proven som jag hade idag. 

Har också tillbringat lite tid hos en kompis vid namn Olivia på eftermiddagen, Vi cyklade bland annat till en badplats och doppade oss. Det var riktigt kallt!

Jag har faktiskt tänkt och skämma bort mig själv med lite shopping i helgen!, Vill nämligen ha ett par nya shorts och ett linne eller två. 


 

    

Av Nathalie - 23 maj 2012 17:00

Hey! Ja, Nu är det verkligen sommar!  Jag går i jeansshorts nästan varje dag och jag älskar det!, Det är så skönt att känna sommarbrisen mot sin hud.

Anyway, Alltså när jag kom hem så hade pappa en liten present till mig och I had no idea. Men när jag såg att det vart ett par äkta converse i rött så blev jag överlycklig! Trodde aldrig att pappa skulle köpa ett par men det gjorde han, Nu ska ni få höra min lilla converse-Historia... Jag fick mina första par converse när jag gick i 5an. Jag hade dom i rött och jag älskade dom! Men sen växte mina fötter en hel del och jag gick från storlek 36-37 till 39. Så jag fick ett par nya förra sommaren och då valde jag lila. BIGGEST MISTAKE EVER! Det var verkligen fel färg för mig, Sen så började jag skriva och rita på mina converse av en viss anledning,  Helt onödigt! Det var med bläck och jag och min pappa hade använt alla möjliga medel för att försöka få bort bläcket men inget hjälpte. Jag hade dock inte bryt mig om jag hade kladdat något litet fult hjärta eller så men jag skrev en hel del saker och det ångrar jag startkt! Så efter det har min pappa gått med en sur attityd om skorna hela tiden och bara klagat på mig och sagt "Man kladdar inte med bläck på 700 kronors-skor!" Gissa då om jag var riktigt förvånad när jag fick ett par idag! Jag säger inte detta så ofta men pappa, Jag älskar dig! (Inte bara för att jag fick conversen, Men dels!..

Nu ska jag plugga till mitt Franska-prov som jag har imorgon, Au revoir!


      

Av Nathalie - 22 maj 2012 17:52

Ja, Idag blir det bara av att plugga och plugga! Jag har inlämmningar, Bokredovisningar och prov. 

Men saken är den att jag har huvudvärk och ett irriterat öga. Känner mig som skit och är jättehänging,  Jag antar att allt det där beror på att det från ingestans blev så fruktansvärt varmt ute men jag ska käka massa isglass sen så då kanske jag mår lite bättre. 

 

 

    

Ovido - Quiz & Flashcards