♥Nathalie♥

Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

"De perfekt målade läpparna" - Enligt mig.

Av Nathalie - 10 februari 2013 22:04

 

Läppstift är riktigt snyggt och enligt mig kan det användas på både fest och till vardags.

Men hur får man det att se bra ut? Man vill ju inte ha det utkletat runt hela munnen!


1. Se till att dina läppar är återfuktade och mjuka. Om du lider av torra läppar så kan använda ett läppbalsam eller en läppscrub för att få bort eventuella hudflagor.

2. Välj ett läppstift som är krämigt och lätt att arbeta med. Billiga varianter kan ofta vara torra och därför svårarbetade.  Se också till att läppstiftet är väl pigmenterat, Vi vill ju ha färg!

3. Börja med att konturera dina läppar med en läppenna som är i samma färg som läppstiftet. På detta viset får du en snyggare form på läpparna och läppstifet stannar på plats utan att smetas ut. Om du inte vet hur du ska använda en läppenna så finns det många Youtube-videos som kan ge dig bra instruktioner.

4. Applicera läppstiftet med hjälp av en läppborste. Dra med borsten på läppstifet och sen börjar du bara fylla i "mallen" du gjort med pennan. Du lär behöva att upprepa att dra med borsten på läppstifet några gånger tills du målat hela läpparna.

5. Avsluta det hela med ett matchande läppglans så det blir lite glans eller så kan du behålla det matt och lätt applicera ett ofärgat läppbalsam.

6. Om det nödvändigtvis behövs så kan du ta en krämig concealer och en concealer borste och fixa till formen på läpparna lite extra och dölja eventuellt utsmet av läppstift/läppenna/läppglans.


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 27 maj 2013 22:07

JAG HAR EN NY BLOGG OCH DENNA BLOGGEN UPPDATERAS INTE MER.   NATHASOPHIA.DEVOTE.SE   - BLOGGEN FIXAS FORTFARANDE OCH ÄR INTE HELT KLAR ÄN MEN ALLA FÅR GÄRNA TA SIG EN TITT OCH LÄSA LITE.  ...

Av Nathalie - 23 april 2013 18:02

Gymnasietankar...   Efter sommarlovet börjar jag i årskurs 9. Då är med bara 1 år kvar till jag börjar gymnasiet, the big thing, High school. Jag längtar väldigt mycket och det känns inte alls aktuellt att ta det lugnt och gå ut 9an först innan j...

Av Nathalie - 22 april 2013 18:00

En bekännelse...   Jag är sockerberoende och ibland kan jag till och med skämmas för det. Jag kan lätt tugga i mig en hel 200 g chokladkaka och fortfarande vara sugen på mer efteråt. Sen får jag ångest för att jag åt upp allt så fort och blir bes...

Av Nathalie - 19 april 2013 15:38

Jag tänkte köra en 5-dagars här på bloggen vilket innebär att jag under 5 dagar ska skriva om olika ämnen som jag väljer att skriva om. Jag tänkte först att ni skulle få välja vad jag skulle skriva om men dock är ni förjävligt dåliga på att kommenter...

Av Nathalie - 19 april 2013 15:00


Våren är här och jag älskar att anpassa mina parfymval efter årets fyra årstider. I vår vill jag lukta fräsch, söt och flirtigt. Jag har tre stycken parfymer som är mina absoluta favoriter detta året och om du letar efter en ny parfym som passar bra ...

Ovido - Quiz & Flashcards