♥Nathalie♥

Alla inlägg under september 2012

Av Nathalie - 18 september 2012 18:13

Idag har det gått exakt en vecka sen jag bloggade. Fy vad dåligt av mig! Men jag har mina ursäkter... Jag har liksom inte haft inspiration, Inte haft lust att blogga och det är väl roligare att läsa roliga inlägg med bilder och texter istället för inlägg där jag skriver om hur tråkigt jag har liksom.  


Den 27 September får jag mina pengar och det finns mycket som jag måste prioritera före kläd och smink-köp som jag egentligen hade planerat. Jag måste köpa mig ett nytt busskort för just nu går jag till och från skolan och det är inget som jag vill forsätta med, I oktober har jag 3 st. som fyller år..  Min pappa och mina två bästa vänner och självklart ska alla 3 firas med presenter och tårta. Och så är ju det det dära med höst/vinter skor, Det börjar liksom bli jobbigt att gå i converse när det regnar och är kallt ute. Om det blir några pengar över så ska jag köpa mig L'oreal Paris bb-cream och en ny tröja.


Nu ska jag plugga, Har ju musik-läxförhör imorgon! 70-tals rock serru!  


Varför gör jag ALLTID denna löjliga "pose" när någon tar kort på mig?

 


 


Av Nathalie - 11 september 2012 19:52

 

Kavaj! Åh så fint och åh så elegant. En kavaj kan man matcha med nästan allt! En vanligt t-shirt och ett par jeans är lite tråkigt och vardagligt men om man tar på sig en snygg kavaj till det så ändras hela outfiten, Då ser man genast mycket bättre ut och det blir sådär sjuuukt stilrent, Kavaj is the shit!

Jag föredrar svart för det passar ju med allt men det kan ju vara snyggt i beige,brunt och vitt också.

Här kommer jag med ett bild-collage på några kavajer som jag tycker är speciellt snygga. Alla är från H&M och alla 4 kavajer kostar 399 kr st.


 

 

Av Nathalie - 10 september 2012 17:36

Hej! Igårkväll så kom Felicia hit... Vi flummade och tittade på x-factor. Det var mysigt!

Jag var ju som vanligt i skolan idag och det var helt okej för att vara en Måndag men jag tror att mycket handlar om när man lägger sig om kvällarna, Jag brukar nöja mig med 8 timmars sovtid och sålänge jag följer det schemat så går det att vakna på morgonen, Det är ju så mycket skönare att vakna och tänka "Åh jag känner mig riktigt utvilad och nu är det en ny dag! Istället för att vakna såhär.... "FAN! ÅH, Jag vill sova mer, MÅSTE sova mer, Orkar inte gå upp.. ska bara sova 5 minuter till, bara 5." och så somnar man om och kommer försent till skolan. Sånt suger!


Efter skolan idag så åkte jag till min förra skola som jag gick på innan sommarlovet, Det var verkligen kul att få träffa alla vänner som jag saknat så mycket! Jag har faktiskt klurat ut att jag kan åka och hälsa på dom på Måndagar då jag slutar tidigt och dom sent, Kanske åker dit nästa vecka också då.


Imorgon efter skolan så ska jag träffa Lillian i stan, Hon smsade mig igår och sa att hon verkligen ville träffas eftersom att det aldrig blev av i helgen. Det blir nog en fika på Espersso-house kan jag tro och sen tänkte jag gå snabbt till H&M och leta efter ett svart skärp.. Jag gillar egentligen inte att ha skärp men nu när det så att mina svarta jeans som jag köpte är för stora i midjan men sitter perfekt om benen. 

 

Gammal bild som jag och Felicia tog en gång i tiden. <3

   

 


Av Nathalie - 9 september 2012 13:32

Hej! Förlåt för dålig uppdatering men jag har helt enkelt varit för lat för att blogga, Igår gick liksom hela dagen ut på att sova, äta godis och titta på tv och idag så skulle jag ju träffa Lillian men det blev inte av eftersom att hon kände att hon inte hade tid och jag förstår henne.. I 8an är det mycket läxor och prov och om man har fritidsaktiviteter på det så blir det ingen bra kombination. Jag tänkte då att eftersom att Lördag var en chilldag så får  Söndag bli en städa rummet och träna på prov-dag då! Så nu ska jag dammsuga och sen ska jag plugga.


Om jag hinner så gör jag en "passion for fashion" ikväll.


Jag drack precis ett glas ren pressad citron och apelsin, Pappa påstår att det ska vara bra för hälsan med färska c-vitaminer, det är tredje gången jag dricker det denna veckan och man börjar vänja sig lite..  Det smakar faktiskt rätt gott. Det tycker jag att ni borde prova!


 


 

Av Nathalie - 7 september 2012 21:11

Har precis ätit hemmalagad pizza, Mums! Jag och min pappa bestämmde oss för att köpa ett såntdär "pizza-kit" och det blev riktigt gott! Vi körde den orginella skinka och ost-versionen till att börja med men jag skulle verkligen kunna tänka mig att vi gör det någon gång mer och då tycker jag att vi ska ha på typ tonfisk och räkor på. 


Enough with the pizza-talk... I helgen så ska jag plugga till So-provet och No-provet som vi har nästa vecka, Sen ska jag förhoppningsvis träffa Lillian på Söndag eftermiddag och ta en fika ute på stan. Mysigt!


Ni vet den där helt konstiga låten som nyss har blivit känd med den där asiatiska mannen? - "Gangnam style"...

Jag kan inte sluta lyssna på den! Den är så dålig men samtidigt sååå bra!

'Fast man fattar ju inte ett skit. 


 

Av Nathalie - 5 september 2012 20:21

 

Färgad eyeliner, Alltså vist är det snyggt med svart men om man känner för att prova på något nytt... Köp dig en eyeliner i tillexempel grön! Eyelinerpennor i olika färger har ju funnits rätt länge men flytande eyeliner i färger som rosa, blått, gult och grönt är rätt nytt. Jag tror att det kan bli lite som ögonskugga fast på ett annat sett. Om du som jag är lika nyfiken på detta, gå och köp dig en! Om du inte är säker på att du kommer bli nöjd med resultatet och vet att du mer eller mindre kommer slänga den direkt efter så är det ju lite onödigt att betala mycket för den så mitt tips är att du köper din färgade eyeliner på GinaTricot, Dom kostar bara 39 kr st. där! Ni ska såklart få lite inspirations-bilder på detta. GO COLOUR!

Och om ni inte riktigt vet hur man ska lägga sin eyeliner, Gå in på youtube  och sök på "How to apply liquid eyeliner" så kommer det komm upp massor av videos som förklarar hur det går till.

 

 

 


Av Nathalie - 5 september 2012 17:15

Åh fyfan vad gott det är med choklad. Vet ni det?

Smygköpte mig choklad efter skolan, Kändes att de behövdes. Vad kallar man folk som är typ beroende av choklad? Chokladoman, Chocoholic? Jag är en av dom iaf. 


Jag måste plugga... Om ungefär en timma så ska jag titta på "Go' kväll" på tv. Och då undrar ju ni vem fan som tittar på sånt med då ska jag säga er att William spetz/Lillabloggen-killen/Youtube-stjärnan/Sveriges stolthet ska vara med i det programet och jag måste ju titta, alla måste titta! Så jag måste plugga nu för jag har matteprov imorgon så att jag kan sitta fastklistrad framför tvn sen.


Hälsningar från mig och min "mjölkchoklad med gräddnougatfyllning".


Tack till  Mirandra, En tjej i klassen som betalade chokladen!  Och tro nu inte att jag inte har pengar till att köpa min egna choklad.. Sanningen bakom det hela är att jag skulle låna pengar av henne sålänge men sen så sa hon att jag inte behövde betala tillbaka. Så snällt!

 

 

Av Nathalie - 4 september 2012 20:40

  

Ciaté's "Caviar manicure"... Den nya trenden! Det går att köpa små nagellacks-sett som innehåller ett nagellack och små,små,små pärlor som påminner lite om kaviar/fiskägg. Man målar sina naglar helt vanligt och sen så lägger man väl på dom där småpärlorna på något sätt och det blir så himla snyggt! Jag gillar personligen den svarta varianten.

Men det finns också i vitt och i "färgglatt", typ färger som påminner lite om strössel. Jag tycker verkligen att man ska prova på detta, Det blir nog sjukt snyggt tillsammans någon party-klänning om man ska på fest tillexmpel men det passar lika bra till vardags också! Ett sånthär sett kostar runt 200 kr. och om man inte har lust att lägga ner så mycket pengar på lite nagel-grejs så kan man göra det billigare, Använd ett vanligt nagellack du har hemma och köp sånnadär små pärlor, Det brukar väl finnas lite överallt och sen ett helt vanligt baslack som man ska ha över pärlorna sen så att dom sitter på ordentligt. (Om jag  är lite dåligt på att förklara så finns det en video som jag lägger upp här. Det är faktiskt en utav mina favoriter på youtube som har gjort denna videon.) Nästa månad så tänkte jag gå och shoppa en hel del "skönhets-saker", Smink, lösnaglar, lösögonfransar osv. Kanske köper jag ett sånthär sett då, Det skulle ju vara kul att testa!

 

 


 


Ovido - Quiz & Flashcards