♥Nathalie♥

Alla inlägg under maj 2012

Av Nathalie - 7 maj 2012 16:31

Sitter just nu med en kopp kaffe i handen, En dålig vana men jag brukar dricka det när jag har huvudvärk, Det är som värsta power-drickan. 


Anyway så tänkte jag berätta att jag INTE kom in på den skolan jag länge planerat att byta till. Min pappa ringde till dom idag och dom sa att det var en jättelång kö och att jag kanske möjligen kunde få en plats där i 9an and I was like "Bitch!, Jag börjar fan inte en ny skola i 9an, då ska jag ha lugn och ro!" Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Alla andra skolor är antingen jättedåliga och eleverna är helt crazy eller så är skolorna fullpackade med snobbar som tror dom äger allt och alla. Vi får väl se hur det blir med det där...     


Ska nog plugga lite nu, och såklart planera mer till min födelsedagsfest!  

    

Av Nathalie - 6 maj 2012 18:21

Hittade denna riktig fula baddräkten på H&M's hemsida. Om man tog bort armarna så skulle den vara riktigt retro och hade nog lockat till sig många modemedvetna köpare men detta är bara hemskt. Som modepolis måste jag säga att detta plagget är "Against the law"! Dessutom så är dragkedjan i plast, Eller så ser den bara VÄLDIGT plastig ut och det känns mest som en utklädnings dräkt. Sorligt men sant! 



      

Av Nathalie - 6 maj 2012 16:55

Åh, Jag har verkligen inte tänkt på bloggen alls denna helgen. Sov över hos Lillian och träffade Felicia en stund, Planerat födelsedagsfesten och hela jag blir tokig av längtan att byta skola sammtidigt som tårarna rinner ner för min kind för saknaden av mina vänner. Jag har somsagt MYCKET att tänka på nu. Men jag slänger in en slarv-bild på mig och Felicia som togs igår!   Har även massa bilder på mig och Lillian när vi prövade massa olika kläder på H&M men mobilen vägrar att visa bilderna. 

Så ska försöka föra över dom på datorn och se om bilderna möjligen existerar alls. 

   

  

Av Nathalie - 2 maj 2012 21:20

Nu är Cupcakes-receptet uppskrivet och jag har lagt fram alla baksaker tills imorgon. Ska upp halv 6, Så jag får lägga mig tidigt idag. Haha! Måste bara säga att jag älskar yoghurt med bitar i! Det smakar så mycket bättre då!, Äter Valio's "Sommarbär" och det är så gått med jordgubbsbitar i.   

Upptäckte en sjukt bra sångerska som har gjort en låt som jag bara replayar på Spotify om och om igen, Precis min musiksmak och jag älskar hennes kaxiga stil!   

    

Av Nathalie - 2 maj 2012 13:40

Andra maj, Andra dagen det är riktigt varmt! Jag gick till skolan i shorts och först trodde jag att det var ett misstag, Att jag kommer frysa sönder men det var jätteskönt ute och att gå i shorts kändes lite som att man invigde sommarn, Fast det mest sommriga plagget jag vet är väl ändå klänningen, Men det har jag inte haft på mig än.

Slutade som sagt tidigt idag och åkte och köpte dom sista ingredienserna till mina cupcakes som jag ska baka imorgon!    Nu sitter jag hemma och har bytt om till en tunika. Ska nog ta med mig en filt och en bok ut.. Läsa lite och njuta av det vackra vädret!    


Av Nathalie - 1 maj 2012 18:25

Det är riktigt härligt väder idag! Klockan  är snart halv 7 och det är fortfarande runt 18 + grader. Love it!

Imorgon är det skola igen och jag väljer en sommrig outfit med nöje! Jeansshorts, Linne & Storebrors Hood-tröja. Idag Har jag på mig en T-shirt från Monki, Kjol från H&M och ett par slitna converse, Jag vill liksom spara denna outfiten tills imorgon för det blev så snyggt men det får jag ta någon annan gång.

Det är ofta som jag bara slänger ihop en slarv-outfit för en lat dag och sen bara älskar jag den.   

Btw, Så gick mitt favorit puder sönder från ingenstans idag.   Jag använde mig av en typ "Powder puff" och sen från ingenstans gick allt i bitar, Det var inte så mycket kvar i den så jag hade tänkt och köpa en ny till min födelsedag men eftersom att det tog slut fortare än jag trodde så måste jag köpa ett nytt denna veckan. Jag klarar mig inte med foundation i 2 veckor, Jag vill ha puder!

 


(Observera att det är en spegel som reflekterar min kjol på övre delen av puderdosan.)     

Av Nathalie - 1 maj 2012 13:31

Hej! Jag hade lite tråkigt så jag prövade att göra en såkallad "Lady Gaga-Rosett" i håret. Jag fick göra om rosetten några gånger inann jag blev nöjd. Om man ska ha sitt hår såhär en hel dag så rekomenderar jag att man använder hårspray. Och för dom som har tunt hår, Ta en rejäl bunt med hår.. Inte bara några hårstrån! 

 

 

       

  


    

    

Ovido - Quiz & Flashcards