♥Nathalie♥

Alla inlägg under juni 2012

Av Nathalie - 16 juni 2012 15:43

Hejhej! Jag tänkte visa vad jag använder för "vardagssmink".  

Så... Detta är det smink jag altenativt använder till en helt vanligt skoldag:


 

1. Detta är min "VITAMIN E Moisture Cream" från THE BODY SHOP och den använder jag som återfuktande kräm innan jag applicera foundation och puder. För det första så får man ett mycket snyggare färgpigment om man använder en kräm och för det andra så torkar inte huden ut lika mycket som det kanske gör utan en återfuktande kräm. Jag vet personligen att om jag struntar i denna krämen ett tag så börjar det genast "flagna" på skinnet och det blir torrt.

2. Är min " Silk finnish foundation" från märket Viva La Diva. Jag använder inte alltid den eftersom att den är sjukt värdelös. Den täcker inget och har ett riktigt taskigt färgpigment. Fast det kan bli riktit bra om man avlsutar med lite puder, Vilket  jag alltid gör om jag använder den. Det är pudret som räddar allt! Den är iaf i färgen "Pale". I think!

3. Detta är mitt älskade puder från Viva La Diva. Detta pudret är min only one one! Jag har förbrukat ungefär 3 burkar av detta pudret och det är nog för att det är min "Everyday make up"- Sak. Jag älskar den och ger mig en riktigt snygg och sommarfräsch färg i ansiktet. (Bara för att jag älskar detta pudret så funderar jag starkt på att köpa deras bronzer. Det borde vara typ same shit!) Jag har detta pudret i färgen "Shangri-La" och är en hudton mörkare än vad jag egentligen har.


 

1. Detta är min "Volume Million Lashes" från L'oreal Paris. Den är faktiskt riktigt bra och jag älskar borsten. Detta är en utmärkt volume-mascara som ger ens fransar en dramatisk-look men jag brukar inte alltid föredra det så denna mascaran anväds ganska sällan.

2. Denna mascaran är från Viva La Diva och det är en "Richlash mascara" i färgen "Rich volume black". Den är bra som en vardagsmascara fast kvalién inte är den bästa.  Den är väldigt mycket klumpig men då brukar jag bara hälla i lite vatten och då "löser" klumparna upp sig lite. Helt okej mascara till ett helt okej pris!

3. En kajal från H&M i färgen "Solid black". Jag som vanligtvis älskar H&M's billiga och bra smink är sjukt missnöjd med denna kajalen. Färgen sitter max i 1 timma/Halvtimma och det är väldigt jobbigt att behöva springa fram och tillbaka till spegeln för att lägga på ett nytt lager. Annars är den bekväm att ha på och såklart har den ett älskvärt pris.


1. Detta är ett läppglans som jag konstigt nog fick från en tidning. Jag brukar alltid slänga dessa saker eftersom att deras kvalité är det dåligaste som finns. Men denna var riktigt bra och jag bestämde mig för att behålla den. Den luktar jordgubb och ger ett härligt skimmer på läpparna. Och bortsätt från vissa andra läppglans som klippar och klistrar en hel del så är detta läppglanset riktigt smooth. Sorgligt nog så försvinner den ganska snabbt från läpparna och man tvingas att applicera om och om igen.

2. Är mitt älsklings läppbalsam som jag haft genom alla tider. Den luktar hallon och det som är bäst med denna produkten är att den luktar riktigt gott och att den återfuktar och sitter fast på läpparna ett bra tag! Lovely! Detta läppbalsamet är i färgen/lukten Frambuesa och från märket Agatha Ruiz De La Prada

3. Ett läppbalsam som jag köpte från H&M. Den luktar Vattenmelon och är härligt att ha på läpparna. Den lämnar ett litet rosa skimmer efter sig. En självklar liten everyday-sak som man har med sig i väskan! Färgen/lukten heter melon.



 

Av Nathalie - 15 juni 2012 17:31

Åh, Jag hittade dessa virkade snyggingar på Ginatricot! Det är riktigt hett att klä sig i virkat denna sommaren. En solbränd kropp i både virkat linne och virkade shorts och som grädde över moset ska man ha ett par stilrena svarta pumps! Det känns som att lite äldre mode kommer tillbaka till 2000-talet and I LIKE IT! Man kan ju matcha ett virkat linne med ett enkelt metall smycke i en guldfärgad färg. Så mitt tips till alla tjejer som kvinnor är: KÖR PÅ VIRKAT!

Jag gillar färgerna blått och vitt men detta "settet" finns även i svart. Lovely!

   

   

         

 

     

     

Av Nathalie - 15 juni 2012 16:21

Hej, Idag är min Farfar och hans fru här på besök. Eftersom att dom bor väldigt långt bort ifrån vart jag bor så kunde dom inte fira mig på min födelsedag. Vi firade mig istället idag och vi blev bjudna på en utsökt jordgubbstårta som min farfar hade med sig. Jag fick också världens bästa födelsedagspresent av dom och det var en 500-lapp. Perfekt till för när jag och Lillian ska åka till Göteborg för en shoppingtur här någongång på sommarlovet!  Jag är iaf verkligen ute efter ett stickat/Virkat linne. Dom har 3 Varianter av dessa på Ginatricot, wich i like! 

Sen så fick jag en söt liten receptbok på Cupcakes av min pappas tjej. Då kan jag baka massor av goda cupcakes på sommarlovet nu då, Jag har redan hittat ett favoritrecept och det är "Blåbärs cupcakes med gräddvisp" MUMS!

Nu sitter jag och äter lite mörk choklad och strax så ska jag ut på en promenad med Farfars fru och hennes 2 hundar.  


 

 

Av Nathalie - 13 juni 2012 19:34

Hej mina små sötnosar! Idag har jag varit ute och rört lite på mig och senare nu på kvällen så blev jag otroligt sugen på något sött och mitt sötsug drog mig till vansinne så jag bestämde mig för att åka ner till affären. När jag väl var där var jag påväg att köpa mig något riktigt onyttigt men så kom jag på att jag och Lillian faktiskt lovat varandra att äta lite nyttigare saker. (Och missförstå mig inte, Jag vet väl att jag bara är 14 år och att jag verkligen inte behöver äta jätte nyttigt och tänka på sånt men det är inte så vi menar, Det är mer att det faktiskt är bra för kroppen att äta nyttigt och personligen blir jag gladare av att äta en frukt istället för en hamburgare typ.) Iaf så stod jag där och så gick jag och tog mig en vattenmelon på 3 kg och en 70 % mörk choklad-kaka. Härligt! 

Nu är jag proppmätt på vattenmelon och det känns riktigt bra.


Hoppas att ni alla får en trevligt Onsdagskväll!

   

 

Av Nathalie - 12 juni 2012 22:48

Hej, Ja detta blir ett ganska sent inlägg men det är för att jag varit upptagen hela dagen. Jag och Lillian var ute och powerwalka idag, Jag som vanligtvis inte brukar träna, eller gå och röra på mig ur huvudtaget blev ju lite småseg efter en stund men Lillian ger mig alltid sån bra motivitation till allt och det fick mig att fortsätta att powerwalka hela biten! Det är riktigt härligt när man får den där känslan som kommer när man är stolt över sig själv och man vet att man har gjort något bra!  Resten av dagen har jag bara spenderat hemma. Jag tog ett låångt härligt bad och sen använde jag lite ansiktsscrub. Efter det så har jag som mest bara städat och småfixat lite i mitt rum. 


Jag börjar bli lite trött nu så jag ska nog göra mig lite te och sen avsluta kvällen med att läsa en bok.


  

    

Av Nathalie - 10 juni 2012 18:21

Hej!, Jag har inte alls haft tid att blogga men jag slänger in ett bild-collage!

Imorgon ska jag träffa Lillian på stan, vi ska gå och äta lite. Sen ska jag sova över hos henne. Hoppas det blir några bilder på oss två som jag kan lägga upp på bloggen senare!  

Ha det så bra!


  

   

Av Nathalie - 8 juni 2012 13:40

Ah, jag är helt döööd just nu. Direkt när jag kom hem från skolavslutningen så slängde jag av mig mina skor och min jacka, sen gick jag raka vägen till min säng och sov!

Jag sov ju över hos min kära vän Izabelle igår till idag och när vi bestämt oss för att lägga oss tidigt (Alarmet skulle nämligen ringa kl. 5) Så satt vi och pratade och åt tortilla chips till jättesent på kvällen! Så det är därför jag är så trött just nu.  Anyway så var det ju skolavslutning idag... Jag borde hurra och vara glad eftersom att det är sommarlov nu fast jag vill inte ha sommarlov. Jag kommer ju sakna alla mina underbara vänner!, Det värsta är ju att jag inte kommer tillbaka... Jag ska ju byta skola efter sommarlovet.  Jag fick iaf massa hejdå-kramar, och en jättefin bukett med blommor från en utav mina vänner. Och sen läste jag också ett litet brev som Izabelle hade skrivit till mig och tårarna bara rann. I den stunden så ville jag bara gråta hur mycket som helst, det var ju så känslosamt.

Även när jag kom hem så hann jag fälla en tår... Jag tänkte på hur kul jag och mina vänner alltid har det och alla roliga saker som jag och Izabelle hittat på i skolan.

Izabelle, Tack för att du är en sån bra vän!, Jag älskar dig! Och jag älskar alla mina andra vänner också!, Ni är guld värda!   

Nu ska jag väl ta bort allt jobbigt ögonsmink och sen ska jag ringa min mamma, Denna helgen tillbringar jag hos min mamma. 

Hopppas att ni alla har en underbar dag!, Puss och kram.

   

Av Nathalie - 7 juni 2012 16:00

*Trumvirrvel*...

Här är en bild på klänningen som ska klä min kropp på skolavslutningen!  

Jag som vanligtvis brukar lägga upp bilder som jag själv tagit var tvungen att låna en bild från klädbutikens hemsida.


Årets trend är tydligen att man ska ha en vit klänning så jag köpte mig en svart bara för att stå ut i mängden lite!  


- Lovely dress, Huh?




   


Ovido - Quiz & Flashcards