♥Nathalie♥

Alla inlägg under juli 2012

Av Nathalie - 18 juli 2012 14:56

Hej mina små cupcakes! Jag och Lillian hade det riktigt kul igår när vi var i Göteborg. När vi kom fram så var jag dö-hungrig och vi bestämde oss för att leta upp en restauruang. Min pappa hade tidigare den dagen tipsat mig om en Indisk restaurang och jag tyckte att det lät rät intressant så vi gick dit men tyvärr så såg maten inte så lockande ut så vi gick vidare. Sen stannade vi vid en Kina-restaurang och dom hade buffé. Totalt inte värt sina 85 kr, Det var ett väldigt litet utbud av mat och deras mat var väldig smaklös. Too bad! 

Jag som inte skulle köpa något denna gången kunde inte låta bli och kom hem med ett armband från JC och en tvål från LUSH. Åh, LUSH... Världens bästa butik! Jag älskar att dom har alla möjliga tvålar, Badbomber, Ansiktsmasker och krämer. Dom är alltid väldig vänliga och man får allltid pröva på något nytt och man går aldrig där ifrån tomhänt! Sen vet jag också att alla deras saker har hudvänliga ingridienser. Awesome!

Jag köpte deras tvål för första gången igår för jag var så nyfiken,  Har alltid velat prova. Denna gången prövade jag "Sea Vegetable". Sen fick jag med mig en liten burk med en handkräm som heter "Dream Cream". 

Nu ska jag gå och tappa upp ett bad, Sen ska jag bara ligga där och slappna av. Mysigt!

Föresten... När vi satt och åt så satt vi ute och då kom det massa jävla måsar och förstörde allt, dom välte tillexempel ut Lillians dricka. Anyway så var det några som satt vid ett bord nära oss som kastade ut en liten kycklingbit till måsen som skrek och kaosade mest.

Fågel äter fågel.

 

 

 


Av Nathalie - 16 juli 2012 18:35

Åh, Ja här sitter jag och äter min egenlagade middag. Köttfärs och pasta som jag blandat och kryddat med grillkrydda och ketchup. Det är sånt jag äter när jag inte orkar leka kock.  

Just nu är jag jätteglad! Åh, så glad att det bara bubblar inombords! :D Jag ska träffa min Awesomea stjärnsyster-Bästavän-bäbis AKA Lillian imorgon! Vi ska åka till Göteborg och ta en fika, Sen ska jag sova över hos henne. Awesome or what? 

Morgondagens outfit ska jag bära med nöje... Jag har liksom nästan gått runt i Fula t-shirts och mjukisbyxor ända sen sommarlovet börja. Men imorgon då blir det andra bullar! då ska jag ha på mig mina favorit-jeans från GinaTricot och mina finfina blus från Chelsea!  


 

 



Av Nathalie - 16 juli 2012 14:37

Jag vet att det är i mitten av Juni men jag har redan börjat tänka på Höst/Vinter-skor. Men nu har jag stooor beslutångest... Dr. Martens eller Hunters!? Jag har läst på en hel del sidor om vad andra tycker om skorna och vad dom har för fördelar och nackdelar. Här kommer min sammanfattning om skorna...


Hunters:

Fördelar: Sjukt snygga! Bekväma. Går att använda året runt. Gummistövlar, (Jag bor i en regnig stad.)

Nackdelar: Hala som fan på vintern! Gummi kan tydligen spricka när det är för kallt. Kalla, Man fryser lätt sönder i dom. och för att hålla sig riktigt varm så måste man köpa till "Hunter socks" och dom är dyra!


Dr. Martens:

Fördelar: Stilrena! Går att använda året runt. Rejäla kängor. Håller för allt!

Nackdelar: Klumpiga? inte fodrade = man fryser sönder. Dyra!


- Vad tycker ni? Vilka skor är bäst?  

 

 

 

 

 


Av Nathalie - 12 juli 2012 14:30

Usch... här har jag bara legat och tittat på tv hela morgonen/dagen. Fast vem kan slita sig från tv-serier som "Vampire Diaries" eller "Akward"? Jag har också ätit alldeles för många tigermuffins, Chokladbollar och jordgubbar. Eller föresten, stryk det sista... Man kan aldrig äta för många jordgubbar!

Dags att göra något åt detta så jag ska nog ta mig en tur ner till stan senare på dagen och förhoppningsvis så hänger Felicia med. 

Jag måste bara säga att  jag är faktiskt sjukt trött på sommarlov. Det är för lågnt med ett lov på 10 veckor. Jag vet att det finns dagar i skolan då man skulle göra vad som helst för ett lov men just nu så bara längtar jag till skolan!, Det är konstigt att sakna något man vanligtvis brukar hata. Haha! Men så känner jag iaf...

- Hur känner du?, Saknar du skolan?

 

 

 

 

Av Nathalie - 9 juli 2012 12:00

Hej! Igår när jag kom hem till min pappa en stund på dagen så stod där inne på mitt rum en kicks-presentpåse. Woho! Me love presenter.  Det var min pappa och hans tjej som köpt mig 2 produkter från märket "I love...". En Body Lotion och en Body Scrub. Båda var i lukten "Raspberry & Blackberry". 

 

Anyway så ska jag nog bara ta det lugnt hela veckan, Får väl se om jag hittar på något med någon.  

 

Av Nathalie - 7 juli 2012 13:55

Medans jag var i Göteborg med Lillian så fick jag 3 st. nya favorit-butiker! och dom är Zara,Tessie & Chelsea. 

Zara har jag ju alltid vetat om men har aldrig riktigt brytt mig om att gå in i dessa butiker. Tessie viste jag inte vart den låg och Chelsea hade jag varit inne på en gång förut men jag då antog jag bara att allt var svindyrt och så gick jag där ifrån. Typical me! Men nu minnsann har jag tagit en titt i alla dessa butiker och jag köpte kläder från både Chelsea och Tessie, And I love it! Sen så köpte jag även 3 par armband, Nagelbands-creme och en vit bh!  

Jag funderar också på att åka tillbaka till Zara nästa månad och köpa ett par jeans där.


 

 


Av Nathalie - 7 juli 2012 13:01

Hej! Jag har varit såå upptagen så jag har inte kunnat blogga alls men här kommer det en liten kort lista på vad jag gjort:  


Lördag (Förra veckan) : Felicias Konfirmation!

 

Söndag (Förra veckan) : Felicias Konfirmation! + Att jag och Felicia gick på bio senare på

kvällen. Vi såg "Men in Black 3"och precis som 1an och 2an så är var den filmen jättebra!

 

Måndag: Åkte till min mamma och planerade inför Onsdagen.

 

Tisdag: Var hos några bekanta hela dagen. Vi badade till och med i en sjö!

 

Onsdag: Åkte vi till Danmark och tog båten dit. Sen var vi på äventyrsbadet "The Reef". Jag rekomenderar verkligen det stället! Sen så åkte vi hem från Danmark och kom hem sent på natten.

 

Torsdag: Vid 11-tiden så åkte jag och Lillian till GBG för att shoppa! Efter shoppingen så åkte vi hem till mig och Lillian sov över.

 

Fredag: Umgicks jag med Lillian innan hon åkte hem.


Så har veckan hittills sett ut...

Hoppas att ni alla haft en lika awesome vecka som jag!  


           

 


Ovido - Quiz & Flashcards